לפתוח את הטאבו לאמץ את האמת על אוננות

אוננות, מילה שלעתים קרובות מעוררת רגשות של בושה, מבוכה או אפילו גועל. זהו נושא שעדיין סובל מסטיגמות כבדות בחברות רבות ויכול להשאיר אנשים מרגישים מבודדים ולא מובנים. אבל האמת היא שאוננות היא חלק נורמלי וטבעי מהמיניות האנושית. והגיע הזמן לנהל שיחה פתוחה וכנה על כך.

ראשית, בואו נגדיר מהי בעצם אוננות. זוהי פעולה של גירוי עצמי להנאה מינית. זה יכול לכלול מגע, ליטוף, או שפשוף הגוף שלך, במיוחד את איברי המין. למרות מעמד הטאבו שלה, ההערכה היא כי 95% מהגברים ו -89% מהנשים עסקו באוננות בשלב כלשהו בחייהם (1). זוהי חוויה נפוצה ואוניברסלית, אך רק לעתים רחוקות מדברים עליה בגלוי.

אז למה אוננות עדיין נחשבת לנושא כל כך טאבו? אחת הסיבות העיקריות היא התפיסה המוטעית שזה חטא או לא מוסרי מטבעו. אמונה זו מקורה בתורות דתיות הרואות כל אקט מיני מחוץ לנישואין הטרוסקסואליים כפסול. עם זאת, מנהיגים דתיים ומלומדים רבים מאתגרים כעת השקפה זו ותומכים בהבנה מתקדמת ומכילה יותר של מיניות (2). חשוב לזכור שהאמונות והערכים האישיים שלנו לא צריכים להכתיב או לבייש אחרים על הבחירות המיניות שלהם.

גורם נוסף התורם לסטיגמה סביב אוננות הוא האמונה שמדובר במעשה בודד ואנוכי. יש אנשים שרואים בכך דרך להימנע מאינטימיות או מקשר עם אחרים. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מן האמת. אוננות היא סוג של טיפול עצמי ואהבה עצמית. זוהי דרך עבור אנשים לחקור ולהבין את גופם ואת הרצונות שלהם. זה יכול להיות גם כלי רב עוצמה לשיפור הנאה מינית ואינטימיות עם בן זוג.

למעשה, אוננות יכולה למעשה לשפר את היחסים המיניים. על ידי שליטה באמנות ההנאה העצמית, אנשים יכולים להשיג הבנה טובה יותר של מה שהם נהנים ולתקשר זאת לבן זוגם. זה יכול להוביל לחוויה מינית מספקת ומספקת יותר עבור שני הצדדים. אוננות יכולה להיות גם פורקן בריא לאנרגיה מינית בין בני זוג שנמצאים בנפרד פיזית או שיש להם רמות שונות של תשוקה מינית.

יתר על כן, לאוננות יתרונות בריאותיים רבים. זה יכול להקל על מתח, להפחית חרדה, ולקדם הרפיה. הוא גם משחרר אנדורפינים והורמוני הרגשה טובה אחרים, ומשפר את מצב הרוח הכללי ואת הרווחה הכללית. עבור נשים, אוננות יכולה גם לעזור לווסת את המחזורים החודשיים ולהקל על הסימפטומים של PMS (3). ולגברים, זה יכול להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית על ידי שטיפת רעלים מזיקים פוטנציאליים מהגוף (4). אלו הן רק חלק מהסיבות הרבות מדוע יש לחגוג אוננות, ולא להדביק סטיגמות.

למרות היתרונות הרבים והשכיחות של אוננות, היא עדיין מקור לבושה ואי נוחות עבור אנשים רבים. זה יכול להיות נכון במיוחד עבור נשים, שכן לעתים קרובות יש מוסר כפול כשמדובר במיניות הנשית. לפעמים גורמים לנשים להרגיש שהתשוקות המיניות שלהן הן משהו להתבייש בו, בעוד שתשוקות הגברים נתפסות כנורמליות ואפילו צפויות.

הגיע הזמן לשבור את הסטריאוטיפים המזיקים האלה ולאמץ את האמת על אוננות. חינוך עצמנו ואחרים על החשיבות של הנאה עצמית וחקירה מינית הוא חיוני. עלינו ליצור מרחב בטוח ומכיל שבו אנשים יוכלו לדבר בפתיחות וללא שיפוטיות על חוויותיהם עם אוננות.

התחלת שיחות על אוננות עם חברים, בני זוג ואפילו ספקי שירותי בריאות יכולה גם לעזור לנרמל אותה ולשבור את הסטיגמה. חשוב לזכור שאוננות היא בחירה אישית והחוויות וההעדפות של כל אחד הן ייחודיות ותקפות. כל עוד מתרגלים אותה בבטחה ובהסכמה, אין דרך "נכונה" או "לא נכונה" לעסוק בהנאה עצמית.

לסיכום, אוננות היא חלק טבעי ובריא במיניות האדם. אין לבייש אותה או להדביק לה סטיגמות, אלא לחגוג אותה ולחבק אותה. על ידי הכרה ונרמול אוננות, אנו יכולים לקדם עמדות חיוביות כלפי מיניות ולטפח חברה מכילה ומבינה יותר. הגיע הזמן לפתוח את הטאבו ולאמץ את האמת על אוננות. בואו נתחיל את השיחה.

בלוג סקס - מאמרים נוספים

חשיפת עולם בלוגי הסקס מבט מקרוב על הבלוגוספירה המונעת בארוטיקה

חשיפת עולם בלוגי הסקס: מבט מקרוב על הבלוגוספירה המונעת בארוטיקה

בלוגים של סקס, מונח שעורר את הסקרנות והסעיר את דעתם של רבים בשנים האחרונות. מוידויים אישיים מהבילים ועד תוכן חינוכי, פלטפורמות מקוונות מפתות אלה זכו לפופולריות עצומה בעולם האינטרנט. אבל מהם בדיוק בלוגים של סקס…
חשיפת עולם בלוגי הסקס: מבט מקרוב על הבלוגוספירה המונעת בארוטיקה
גילוי סודות הטנטרה מסע למודעות עצמית וחיבור

גילוי סודות הטנטרה: מסע למודעות עצמית וחיבור

טנטרה. עבור רבים, מילה זו נושאת מסתורין מסוים, תחושה של טאבו ותככים. הוא מעלה דימויים של תנוחות גוף מורכבות ופרקטיקות מיניות, אבל במציאות, טנטרה היא הרבה יותר מזה. לעתים קרובות לא מובן ולא מוצג, טנטרה…
גילוי סודות הטנטרה: מסע למודעות עצמית וחיבור
עלייתן והשפעתן של נערות ליווי מבט מקרוב על התעשייה השנויה במחלוקת הזו

עלייתן והשפעתן של נערות ליווי: מבט מקרוב על התעשייה השנויה במחלוקת הזו

המונח "נערות ליווי" מעורר לעתים קרובות מגוון תגובות מאנשים, מסקרנות ועד שיפוטיות וכל מה שביניהם. קו עבודה זה היה נושא לוויכוחים ודיונים רבים, כאשר חלקם רואים בו סוג של העצמה ואחרים ניצול. אבל לא משנה…
עלייתן והשפעתן של נערות ליווי: מבט מקרוב על התעשייה השנויה במחלוקת הזו
לחקור את העיר התוססת והדינמית של תל אביב ישראל

לחקור את העיר התוססת והדינמית של תל אביב, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון של ישראל, תל אביב היא עיר שוקקת וקוסמופוליטית המציעה שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות ומודרניות. כעיר השנייה המאוכלסת ביותר במדינה, תל אביב מכונה לעתים קרובות "העיר שלא ישנה לעולם" בשל…
לחקור את העיר התוססת והדינמית של תל אביב, ישראל

בלוג סקס